“Wild” (2014) на режисьора Жан-Марк Вале („Demolition”, „Dallas Buyers Club”; „Café de Flore”) по сценарий на британския писател Ник Хорнби е класическо роуди за пътя, бягството и търсенето на житейски смисъл.
Шерил Стрейд (Рийз Уидърспун) тръгва на 1600-километров тихоокеански хребетен преход с убиващи й обувки и раница-чудовище, пълна с куп ненужни неща, която едва носи. По-тежко от раницата е единствено бремето на миналото, изпълнено с трудно детство, болезнената загуба на майка й, наркотици и раздяла.
Тръгва с нагласата, че може да се откаже по всяко време, и в началото изглежда заблудена и обречена. Отгледана от майка-непоправим оптимист, която я учи, че ”изгрев и залез има всеки ден, твой е изборът дали ще ги видиш”, Шерил не е за подценяване.
В крайна сметка ”проблемите не си остават проблеми, а се превръщат в нещо друго”.
Wild е предпоследният филм на Жан-Марк Вале преди “Demolition”, като и двете ленти са посветени на търсенето на смисъл да останеш.
Завладяващи истории, без претенции за голямо кино, които обаче оставят усещането, че си гледал нещо стойностно.