Най-накрая светът е готов! Време е за първата академична конференция, посветена на творчеството на Kraftwerk. След десетилетия на безспорно влияние в най-разнообразни сфери на изкуството и албуми-учебници по електронна музика и авангардно изкуство съвсем нормално е някой да погледне от академична гледна точка.
Конференцията с внушителното заглавие “Industrielle Volksmusik for the Twenty-First Century: Kraftwerk and the Birth of Electronic Music in Germany“ ще се проведе на 21 и 22 януари 2015 в Астън Юнивърсити в Бирмингам. Според организаторите част от темите ще бъдат „културно-историческият произход на човека-машина (the man-machine)”, свързаността на немското техно с Kraftwerk и „културни изследвания на колоезденето“.
Представител на групата ще бъде Wolfgang Flür, който ще прочете на уважаемата академична публика извадки от своите мемоари и ще отговаря на избрани въпроси. Освен това участват и Stephen Mallinder, известен от Cabaret Voltaire, и основателят на Блиц Клуб Rusty Egan. За тези, на които високият научен стил им дойде в повече, има предвидена „Крафтверк дискотека“, каквото и да значи това.
Лекциите ще се провеждат в Aston University Byng Kendrick Lecture Theatre, а таксата ще бъде само 20 паунда.
На вашето внимание представяме списъка с лекции:
Ulrich Adelt, “Moving Up: Kraftwerk and ‘Kosmische Musik’”
Sean Albiez, “Kraftwerk in the Context of the 20th-Century Avant-Garde”
Heinrich Deisl, “Searching for Modernity: Socio-Historical Perspectives on Techno Music and ‘Das Deutsche’”
Pertti Grönholm, “Nostalgia For The Modern: Re-Imagining the Past Futures in the Concept of Kraftwerk”
Alexander Harden, “Kraftwerk and the Issue of Post-Human Authenticity”
Stephen Mallinder, “Kraftwerk: Modernity and Movement”
Alexei Monroe, “Trans-Slovene Expressions: Kraftwerk on the Sunny Side of the Alps”
David Pattie, “Ralf und Florian, Krautrock and Germany”
Hillegonda Rietveld, “Europe Endless: Geopolitical Retro-Futurism?”
Melanie Schiller, “Fun Fun Fun on the Autobahn: Kraftwerk Challenging Germanness”
Uwe Schütte “We Are the Robots! On the Cultural-Historical Origins of the Man-Machine”
Johannes Springer, “Kraftwerk and the Cultural Studies of Cycling”
Nick Stevenson, “Cabaret Voltaire and Dada Modernity”
David Stubbs, “The Archaeological Years: Kraftwerk before Autobahn”