Новият филм на иранския режисьор Асгар Фархади “Всички знаят“ (Everybody knows) е поредната брилянтно разказана от него история, в която заживяваш, в центъра на която този път са отвличане, заровени семейни тайни и неподелени неща.
Лаура (Пенелопе Крус), която живее в Буенос Айрес, се завръща в родното си село в испанската провинция заедно с двете си деца за сватбата на сестра си. Пищната веселба в типичен испански стил, пресъздадена великолепно от Фархади в детайли, е помрачена от изчезването на дъщерята на Лаура – Ирене – непокорна тийнейджърка с приключенски дух.
Изчезването на Ирене отваря кутията на Пандора, за да разкрие неприключили отношения в миналото и заровени “тайни“.
Ужасът на неизвестността и параноята на подозренията са отново майсторски пресъздадени от Фархади, който вече е развивал тази тема в “About Elly” (2009).
Мотор на издирването става Пако (Хавиер Бардем) – младежката любов на Лаура и близък приятел на фамилията, който е ангажиран с менажирането на семейните лозя – основен поминък в селото, заннимаващо се с винопроизводство.
Неуредени семейни, любовни и имотни отношения се преплитат в увлекателна история.
Това е първият испаноезичен филм на Фархади.
“Макар да е иранец, той е успял да улови испанския дух, направил е един много испански филм. Посвети на тази работа пет години и това си заслужаваше”, казва Пенелопе Крус за режисьора в интервю за испанския весстнник “Ел Паис“.
Филмът откри фестивала в Кан (2018), където преди това Фархади триумфира с филмите си “Миналото“ (2013) и “Търговският пътник“ (2016).
Макар да няма слаб филм досега, безспорният успех на Фархади дойде с “Раздялата“ (2011), който беше отличен със “Златна мечка“ в Берлин, “Златен глобус“, “Сезар“ и “Оскар“ за чуждоезичен филм и го разкри като един от най-талантливите съвременни режиссьори.