Стенли Кубрик: Ти си идеалист и те съжалявам, също както селския идиот

Стенли Кубрик: Ти си идеалист и те съжалявам, също както селския идиот

Един от най-влиятелните световноизвестни кино режисьори Стенли Кубрик се ражда на 26 юли 1928 г. в Ню Йорк.

През целия си живот е аутсайдер, който се занимава със снимане – първо като фотограф, а после и като режисьор. Работи извън пределите на Холивуд, като не се съобразява с никого, освен със себе си.

Творчеството му е с широк спектър от стилове и жанрове, простиращи се от черна комедия до ужаса и криминална драма.

Определян е като загадка, живееща и творяща в почти пълна изолация, далеч от зоркото око на медиите. Филмите му са отражение на неговата обсесивна природа и перфекционизъм, чрез които създава едни от най-провокативните и добри филми, правени някога.

Портокал с часовников механизъм – 1971

Когато човек не може да избира, той престава да бъде човек.

Сиянието – 1980

Има малко неща, които са по-фундаментално окуражаващи и стимулиращи от това да видиш как някой друг умира.

Лолита – 1962

Грешка е да се бърка съжалението с любовта.

Пълно бойно снаряжение – 1987

Когато се възползваш от нещо, по-добре бъди сигурен дали наградата си заслужава риска, тъй като могат да те приберат също толкова бързо и за обир на десет долара, както за милион.

Д-р Стрейнджлав – 1964

Великите държави винаги са се държали като бандити, а малките — като проститутки.

2001: Космическа одисея – 1968

Извърших огромна измама на американската общественост, която сега ще разясня, включваща правителството на САЩ и НАСА, а именно, че кацанията на Луната са фалшифицирани и аз бях този, който засне фалшификациите.

Убийството – 1956

Лудост е как понякога можеш да се забъркаш в каша и дори да не можеш да мислиш за това с никое сетиво, все пак да можеш да мислиш за всичко останало.

Бари Линдън – 1975

Никога не научих нищо в училище и не прочетох книга за удоволствие докато не навърших 19 години.

Широко затворени очи – 1999

Щом може да бъде написано или помислено, значи може да бъде и заснето.

На снимачната площадка на „Сиянието“

Един филм е – или трябва да бъде, повече музика отколкото измислица. Трябва да е движение от настроения и чувства. Темата, която е зад емоцията, както и смисълът – идват по-късно.

Кубрик с Розмари Уилямс – 1949

Един режисьор има почти толкова свобода, колкото един романист, когато си купува хартия.

Ако искаш нещо да е като хората, направи го сам.

Ако можете да говорите брилянтно за някой проблем, може да се създаде утешителната илюзия, че е овладян.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*