Технологията не е в противоречие с вдъхновението: интервю с Descendeur

Технологията не е в противоречие с вдъхновението: интервю с Descendeur

На 20 март София ще събере Берлин, Рен и Брюксел в едно. Поводът е четвъртото събитие от поредицата “шумна неделя” на Amek Collective. Причината е, че в даркерският рай Neu!Berlin ще се срещнат две турнета и два балкански дебюта – на Slow Slow Loris (Германия) и Descendeur (Франция), който пък пътува с белгийският експериментатор Carrageenan.

За Арно Брюи, човекът зад Descendeur, ще научите повече от интервюто му с Ангел Симитчиев.

Descendeur
Последният път, в който видяхме Арно Брюи в София беше през 2010 г. като част от импровизационното трио France Sauvage, та какво ново?

Точно така, имам чудесни спомени от този концерт. Тогава бяхме на турне с Napalm Jazz – експериментално нойз дуо от Квебек бяхме посрещнати много добре, всъщност отново от Amek.

А какво ново? Не зная как да ти отговоря, има толкова много неща. Като за начало все още свиря с France Sauvage. През март миналата година издадохме албум, през октомври и ноември бяхме на турне из Франция и Швейцария.

В интернет има много малко информация за новия ти проект Descendeur, дори в личния ти сайт. Това дигитален мистицизъм ли е или проектът в момента се ражда пред очите ни?

Хаха, доста ми харесва тази идея за дигитална мистика, но е основно, защото проектът все още е много нов.

Работата ти под този псевдоним е описвана като емоционален нойз, но има ли всъщност нойз, който да не е емоционален?

Да, има и нойз, и музика, която не ми носи никаква емоция. Нойзът винаги е свързан с изразяването на много чувства. Трябва да сме много наясно какво точно имаме предвид като ползваме тази дума (нойз).

Свириш соло, но и като част от Femme, и France Sauvage, препокриват ли се тези проекти и каква е разликата между това да си сам на сцената, и да свириш като част от колектив?

Припокриват се. Понякога правя соло турнета, като това, по време на което ще дойдем в София с Матю Левей (Carrageenan). Тогава и двамата ще свирим соло. Често съм част от концерти, на които първо свиря сам, а после като част и от банда.


Кога и откъде се появи нуждата да изразяваш себе си с електронна експериментална музика?

Когато бях хлапе в двора на баба ми имаше преносима пералня. Нейното нежно мъркане ме хипнотизираше. Можех просто да си седя там и да я слушам с часове.

Какви са инструментите ти, когато импровизираш, композираш или свириш а живо?

Използвам стари грамофони, които модифицирам. И плочи, разбира се. Напоследък все повече свиря със синтезатори и модуларни сикуенсъри, но честно казано, не изоставям старите си подходи.

В музиката технологията път или средство е към реализирането на дадена идея?

Смятам, че има много начини да се създаде въздействаща звукова среда. Технологията не е в противоречие с вдъхновението, но разбира се не може да разчиташ само на нея.

Кое е най-голямото ти предизвикателство като артист и музикант?

Да съм доволен от себе си след като сляза от сцената.

Кое най-голямото предизвикателство за сцената като цяло и как смяташ, че можем да го преодолеем?

Наистина да успееш да предадеш “нещо”. Наречи го както искаш, емоция например. Трябва да си “там”, да си фокусиран, да бъдеш част от настоящето. Може би всичко е въпрос на много работа и репетиции. Може би ще ти помогне, ако имаш неустоима нужда да свириш на живо.

Descendeur
Идваш от държава с много по-развита сцена от тази в България, кой е правилният начин тази музика да стане по-оценена и търсена тук?

Предполагам, че имаш предвид по-скоро ъндърграунда. Всичко е въпрос на усилия. Трябва да се откриват и представят нестандартни артистични практики.

Често информацията за тези алтернативни концерти не е лесна за намиране. Самите клубове или пространства не са добре познати на по-широката публика. Според мен хората трябва да се оставят в ръцете на любопитството си, за да достигнат и оценят нестандартното.

Какво ще чуем от Descendeur на 20 март? Импровизация или ще ни представиш материал от албум?

Ще чуете електронни парчета, в които пея. В момента записвам касета за един лейбъл от Париж.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*