99 франка: Екзистенциалната криза на една реклама

99 франка: Екзистенциалната криза на една реклама

“99 Francs” (99 франка) e много успешна екранизация на едноименната книга Фредерик Бегбеде от 2000-та година.

Режисьорът Ян Кунен успява да пресъздаде гротеската и френетичността на рекламния бизнес в една наистина обикновена човешка история.

Октав (Жан Дюжарден) е цар. Млад, здрав, богат. Копирайтър в една от най-големите рекламни агенции в Париж. Той е човекът, който ти казва каква е следващата покупка и веднага след това защо трябва да я замениш с нещо ново.

Безкрайни, безпаметни нощи, жени със свободни разбирания и качествени наркотици запълват творческия му живот.

Блясъка обаче не успява да скрие кафявата същност на нещата. Заобиколен е от бездарни и безскрупулни кариеристи, клиентите са богати селяни и жените са с празни души. И така докато една изгубена любов не отключва в него банална екзистенциална криза.

Следва неговото изкупление – отмъщение. Неговата малка лична революция.

Сюжетът на филма е гарниран с обилно количество смях, който успява да ти продаде и по-дълбокия смисъл. Без който всъщност спокойно можеше да се мине, но така е в рекламите.
Жан Дюжарден прави наистина силна главна роля, а на няколко места в лентата се явява и кривата физиономия на бившия копирайтър Бегбеде.

Ако искате да си припомните и книгата, внимавайте на кое българско издание ще попаднете (първото е с по-слаб превод).